De klant en het bedrijf

professionele-crm-systemen

Je hebt je misschien eens een keer afgevraagd, waarom zien we als klanten niet veel van bedrijven? Ze communiceren, maar het belangrijkste gedeelten zijn achter slot en grendel. Ze gebruiken woorden zoals “CRM systeem”, “Marktonderzoek”, “Cashflow” en nog talloze andere termen. Waarom gebruiken ze allemaal woorden waar wij veel makkelijkere woorden voor hebben? Zoals voor “cashflow” bedrijfsinkomsten en uitgaven. Dit is hoe bedrijven werken. Bedrijven spreken beetje hun eigen talen, dit werkt voor hun efficiënt. Je ziet daardoor ook vaak dat de speciale woorden Engels zijn, dit is omdat wij diezelfde ideeën uit Engelse landen hebben gehaald met het doel voor efficiëntie.

Maar denken ze aan de klanten?

Bedrijven denken zeker aan klanten, hoewel ze het niet altijd laten zien. Bedrijven hebben ooit ook eens de vraag gesteld “Wat is CRM?” en “Waarom deze geslote communicatie?”. Bedrijven zijn niet blind, de moeilijkheid met het luisteren naar klanten en de markt is dat bedrijven langzaam zijn. Welke product dan ook ze doen, er is veel papierwerk bij elke beslissing. Sommige bedrijven willen deze tijd liever besteden aan het verbeteren van het product, of het produceren van meer producten. Deze mentaliteit maakt het luisteren naar feedback moeilijk, sommige weten hun fouten, sommige moeten het nog leren. Gelukkig doen bedrijven er wat aan.

Wat doen ze aan communicatie?

Wat doen ze? Bedrijven gebruiken verschillende technieken om in contact of zicht van de klanten te gebruiken. Denk aan enquêtes, verkoopcijfers, mails en telefoongesprekken. Dit is vaak niet genoeg, er zijn teveel klanten om te vriend te houden. Herinner je het woord van in het begin? CRM? CRM is een speciaal systeem om klanten te vriend te houden. Dit gebruiken niet alle bedrijven, maar vaak wel grote. Met CRM krijgen ze data binnen die ze in korte tijd proberen te verwerken. Het punt van deze tekst? Bedrijven luisteren, alleen vinden ze het moeilijk.